Nový přírůstek do výbavy

19.06.2010 19:57

PENTAX K-7

       

          Uplynul téměř rok od jeho uvedení na český trh. Celou tu dobu jsem se doslova kochal pohledem na jeho fotografie, četl nejrůznější recenze, a nemohl se dočkat, až ceny klesnou na přijatelnou hranici a já ho budu mít doma - doposud ten nejlepší fotoaparát od značky PENTAX. Čekání se vyplatilo.

        Počáteční cena byla stanovena na 32 000 korun. Po roce od uvedení na trh jsem jej zakoupil za 22 290 korun, což činí rozdíl 9 710 korun. Jak se říká, "KDO SI POČKÁ, TEN SE DOČKÁ" . Neváhal jsem a k tělu si hned pořídil náhradní akumulátor D-LI 90 . Je škoda, že výrobci nezachovali akumulátor, jež se hodil jak do K-10, tak i do K-20. Co se dá dělat. Na LI-90 si ale nemohu stěžovat. Vydrží déle, než předchozí akumulátor, a to je pro nás fotografy zásadní. Na jedno nabití jsem nafotografoval jednu svatbu - obnášela cca 4 hodiny focení -  plus jednu kulturní akci, která trvala další 3 hodiny. Až po té byla baterie s energií na nule. Jsem spokojen.

        Co se týká dalších vylepšení, lze zmínit například digitální vodováhu, 100% vykrytí hledáčku, rychlejší AF a mnoho dalších vychytávek, které usnadňují práci při pořizování snímku. Nesmím opomenout ani úpravu za pomocí digitálních filtrů ve fotoaparátu, jež šetří čas strávený následně u PC. Především si uděláte okamžitou představu, co a jak má vypadat (například při použití barevných filtrů pro černobílou fotografii).

        Je toho moc a moc, co bych mohl popisovat. Nejlepší bude uvést odkaz na rozsáhlou recenzi  - k přečtení ZDE.

        Uvidíme, jaká další vylepšení výrobci PENTAXU vymyslí; nutno ovšem dodat, že zatím jsem spokojen s tím, co mám.

 

        Přeji všem kolegům dobré světlo a hlavně nové tvůrčí nápady.